Knowlex blijft innoveren en zet in op interactie tussen gebruikers.

Knowlex blijft innoveren en zet in op interactie tussen gebruikers.

Zomer update 2020: beantwoorden aan noden van gebruikers

Knowlex ontwikkelde de afgelopen periode heel wat interessante functies. Na intensief overleg met onze klanten, en na het in kaart brengen van herhaaldelijk voorkomende noden, formuleerden we begin dit jaar enkele krachtlijnen die we wilden vertalen in nieuwe functionaliteiten. Dit resulteerde in de ‘zomerupdate 2020’ die we onlangs lanceerden. Naast de Scan To Tekst (een innovatieve vernieuwde OCR) en verschillende uitgebreide admin-mogelijkheden kunnen onze gebruikers ook aan de slag met de Search Alerts.

Wij zijn er rotsvast van overtuigd dat deze nieuwe functionaliteiten de gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheden van Knowlex nog verder verbeteren. Wij blijven echter streven naar innovatie en willen daarom onze software continue optimaliseren. Na herhaaldelijk intern overleg en enkele brainstormsessies plannen we daarom nieuwe features in voor het einde van het jaar!

 

Interactie-componenten toevoegen

Knowlex gelooft dat mogelijkheden tot interactie en communicatie kunnen bijdragen aan het optimaal benutten van het intern kennisbeheer van organisaties. Medewerkers kunnen zo actief kennis opbouwen en verrijken. Knowlex beschikt reeds over heel wat functionaliteiten die interactie mogelijk maken. Denk maar aan de mogelijkheden om documenten/kennis te beoordelen of te becommentariëren. Kennis die voortbouwt op bestaande kennis is ons motto.

Wij willen de mogelijkheden tot interactie echter nog fors uitbreiden. Zo zullen we de functie waar medewerkers meteen notities op Knowlex kunnen aanbrengen aantrekkelijker maken en optimaliseren. Hierdoor zal het eenvoudiger worden om kennis snel en effectief te “capteren”. Snelle noties, vergaderverslagen of korte boodschappen kunnen meteen gedeeld worden. Daarnaast zullen nog enkele functies ontwikkeld worden die bijdragen aan communicatie en interactie waardoor Knowlex het documentniveau opnieuw overstijgt.

Een laatste aantrekkelijk interactie-element dat weldra al beschikbaar wordt via Knowlex is de mogelijkheid die gebruikers krijgen om rechtstreeks te schrijven in de Note Editor en het zoekveld met Apple iPad. Deze zelfgeschreven notities zullen vervolgens automatisch omgezet worden in getypte tekst die bovendien meteen doorzoekbaar is. Snel, effectief en innovatief!

 

Een cultuur van kennisdeling creëren

Als een kennisbeheersysteem met talrijke mogelijkheden tot interactie wil Knowlex bijdragen aan (het opzetten van) een kennisdeelcultuur binnen kantoren en organisaties. Zodat kantoren gaandeweg kennismanagement gaan aanzien als een belangrijk onderdeel van de bedrijfs-, of kantoorfilosofie.  

Een kantoor dat de interne kennis, die talrijk maar vaak ‘onzichtbaar aanwezig is, optimaal benut boekt een grote efficiëntie winst. De tijd, energie en middelen die verloren gaan met het vruchteloos zoeken naar reeds beschikbare kennis is niet alleen zeer kostelijk, maar eveneens frustrerend.

Het opzetten van een kennisdeelcultuur is een proces dat heel wat tijd en energie in beslag neemt. Het opzetten van een kennisbeheersysteem daarentegen kan echter zeer snel gaan. Het uitsparen van de middelen en frustraties die hiermee gepaard gaan dus ook!

Bent u ook op zoek naar efficiënt kennisbeheer of wilt u een kennisdeelcultuur introduceren op kantoor? Plan vrijblijvend en gratis een demo in!

Artuur Engelen

Artuur Engelen

As a Customer Success Hero and knowledge expert, Artuur plays a crucial role in supporting customers in making the most of Knowlex. Knowledge Management is his passion and he likes to turn this passion into impact for professionals.