Artuur blikt terug op 1 jaar Knowlex én kijkt vooruit: Er zit nog heel wat aan te komen!

Artuur blikt terug op 1 jaar Knowlex én kijkt vooruit: Er zit nog heel wat aan te komen!

Artuur vervoegde een jaar geleden het Knowlex-team en is als customer success hero verantwoordelijk voor het optimaal benutten van onze diensten door klanten. We vroegen Artuur om terug te blikken op zijn eerste jaar en vooruit te kijken naar wat de toekomst brengt.

Hoe ben je bij Knowlex terechtgekomen?

Ik heb gesolliciteerd voor de openstaande functie en mocht langskomen voor een kennismakingsgesprek. Deze kennismaking verliep hartelijk en constructief. Ik had meteen een positief gevoel bij de mensen en het bedrijf. Enkele dagen later kreeg ik telefoon van Nico en kreeg de vraag of ik wilde meestappen in het verhaal van Kowlex. Ik heb geen seconde getwijfeld en heb mij dat geenszins beklaagd!

Hoe blik je terug op het eerste jaar bij Knowlex?

Aangezien ik geen ervaring had binnen de juridische branche was het in eerste instantie de bedoeling om veel te leren en geleidelijk aan te groeien in mijn rol. Ik kreeg een warm welkom en werd uitstekend begeleid door mijn collega's waardoor die introductie binnen de juridische sector op zijn beurt uiterst vlot verliep. Daarnaast begon Knowlex tegelijkertijd ook weerklank te krijgen in andere markten. Naast advocaten en notarissen kwamen ook consultants en andere kennisberoepen bij ons terecht.

Dit was niet alleen leerrijk maar ook wel spannend. Ik kreeg de kans om, samen met het bedrijf, te evolueren. Als ik terugkijk is dat dan ook met een voldaan gevoel. Zowel betreffende mijn eigen ontwikkeling, als deze van Knowlex. Wij mochten heel wat nieuwe klanten verwelkomen en ontwikkelden diverse nieuwe features. Een zeer leerrijk en succesvol jaar dus!

Waaruit bestaat jouw takenpakket?

Ik ben in de eerste plaats natuurlijk verantwoordelijk voor de klantenondersteuning en het optimaal gebruik van Knowlex bij onze klanten. Ik krijg veel verantwoordelijkheid, maar heb ook de vrijheid om zelf invulling te geven aan bepaalde taken. Binnen Knowlex is er ruimte voor dialoog en discussie waardoor ik zeker zelf ook dingen kan aanbrengen of inzichten kan delen.

Waar haal je het meeste plezier uit?

Wanneer ik klanten kan verder helpen geeft me dat veel voldoening. Ook het uitdenken van een Knowlex-structuur op maat van het kantoor vind ik fijn. Wanneer succesvolle deals worden afgesloten geeft dat natuurlijk ook telkens adrenaline!

Tenslotte vind ik het werken in teamverband plezierig. Ik speel in mijn vrije tijd voetbal en ook daar werk je samen aan gemeenschappelijke doelen. Daarom vind ik het ook leuk om op de werkvloer samen met collega’s doelstellingen te behalen en mee te werken aan de evolutie van Knowlex

Wat is het lastigst aan je huidige werk? Zijn er dingen die je minder leuk vindt?

Af en toe zijn er natuurlijk taken die ik minder leuk vind, maar omdat mijn takenpakket zo gevarieerd en uitgebreid is ervaar ik dat niet als ‘lastig’. Wanneer er, en gelukkig gebeurt dat slechts zeer sporadisch, geen pasklaar antwoord is op vragen van klanten of ik ze niet optimaal  kan verder helpen is dat uiteraard vervelend.

Wat verwacht je van je 2de jaar bij Knowlex?

Omwille van Corona en de (structurele) reorganisatie die hierdoor zal moeten doorgevoerd worden bij kantoren en werkgevers, met alternatieve samenwerkingsvormen of thuiswerk tot gevolg, verwacht ik dat een optimaal kennisbeheer NOG belangrijker wordt binnen kennisberoepen. We hebben de afgelopen maanden dan ook heel wat kantoren ondersteund bij het organiseren van dit intern kennisbeheer met Knowlex. Een gedigitaliseerde kennisdatabank die vanuit verschillende locaties (dus ook van thuis uit) raadpleegbaar is voor alle medewerkers in deze tijdens volgens mij dan ook een absolute must.

Verder hoop ik dat wij verder blijven groeien, zoals we dat ook afgelopen jaar hebben gedaan, en dat we enkele (grote) hangende deals over de streep kunnen trekken. Wanneer we kunnen blijven ontwikkelen zoals het afgelopen jaar ben ik ervan overtuigd dat we die stappen ook zullen blijven zetten. Er zitten bovendien nog heel wat mooie features aan te komen die onze gebruikers nog meer mogelijkheden zullen bieden.  Persoonlijk hoop ik mezelf te blijven ontwikkelen en kijk ik echt uit naar mijn 2de jaar bij Knowlex!  

Bedankt voor je tijd, Artuur!