Artificial intelligence (AI) legt verborgen goudmijn van kantoren en organisaties bloot

Artificial intelligence (AI) legt verborgen goudmijn van kantoren en organisaties bloot

Covid-19,en de gedwongen veranderende omstandigheden die hieruit voortvloeiden, hebben een grote impact gehad op het functioneren van de juridische markt.  Kantoren werden verplicht om meer in te zetten op digitalisering en innovatie. Vandaag de dag kunnen kantoren de vruchten plukken van talloze innoverende softwareprogramma’s. Door gebruik te maken van producten die een beroep doen op Articial intelligence (AI) bijvoorbeeld.

 

Kennis zit verdeeld en wordt nauwelijks benut

De data en kennis waarover juridische kantoren beschikken vormen een ware goudmijn. Het aanwenden van dit goud blijkt in de praktijk echter vaak een probleem. Deze zit verdeeld onder verschillende medewerkers en wordt hierdoor niet- of slechts gedeeltelijk benut. Wanneer personen het kantoor, al dan niet tijdelijk, verlaten verdwijnt deze kennis bovendien geruisloos en gaat zo verloren.

De tijd (en energie) die verloren gaat met het opnieuw opmaken van adviezen, modellen of templates die elders op kantoor voorhanden zijn zorgt daarnaast voor heel wat ergernis. Een interne kennisdatabank, waar medewerkersalle waardevolle kennis verzamelen, zou dan ook een enorme meerwaarde betekenen.

Het opbouwen van een interne kennisdatabank is één ding, deze vervolgens optimaal aanwenden is nog iets anders. Te vaak knutselen kantoren goedkope ad hoc oplossingen in elkaar die na verloop van tijd moeilijk werkbaar zijn. Het terugvinden en optimaal aanwenden van het (interne) goud dat vervat zit in deze oplossingen blijkt dan ook onbegonnen werk.  

 

AI ten dienste van het kantoor

Software die gebruik maakt van AI biedt enorme mogelijkheden voor kantoren. Artificial Intelligence kan zich op diverse manieren uiten. Denk maar aan bijvoorbeeld OCR, NLP of gesofisticeerde zoekfuncties die kunnen geïntegreerd worden in een softwarepakket. Wanneer deze elementen vervolgens losgelaten worden op de  (interne) kennis en data van kantoren of organisaties zijn de mogelijkheden enorm. Zoekopdrachten resulteren in (vind)resultaten en meerwaarde wordt automatisch gecreëerd.  

Kantoren die niet over gespecialiseerde software beschikken en gebruik maken van goedkop ealternatieven zijn logischerwijs niet in staat om van deze voordelen te genieten. Wanneer men in staat is om een interne kennisbibliotheek op te bouwen, die tevens gebruik maakt van slimme zoekopdrachten en meerwaarde creatie ten gevolge van AI, opent dit enorme perspectieven.

Knowlex zorgt voor een minimale input, en maximale output

Knowlex verzamelt bovenstaande elementen in een toegankelijke en innovatief softwarepakket. Naast de razendsnelle implementatie– kantoren kunnen binnen één dag aan de slag – zorgt een minimale input vooreen maximale output. Dankzij  onder meer de verschillende integraties met andere pakketten wordt het vullen van de databank, die volledig afgestemd kan worden op de werking van het kantoor dankzij structuurelementen zoals groepen en categorieën, dan ook kinderspel .

De krachtige zoekmotor en sterke OCR-functie doen de rest en zorgen voor een maximaal rendement. Wanneer medewerkers van thuis uit werken beschikken ze bovendien over dezelfde faciliteiten als op kantoor. Via enkele toetsaanslagen zijn ze in staat om meteen te vinden waar ze naar op zoek zijn. Het advies van collega X, de rechtspraak van instantie Y of het model van medewerker Z hebben ze zo steeds meteen bij de hand. Ook voor kantoren met meerdere vestigingen is dergelijk kennisbeheer uitermate interessant.

Talloze kantoren en organisaties doen vandaag een beroep op Knowlex om het intern kennisbeheer vorm te geven. Naast gerenommeerdeadvocaten- en notariskantoren stelden grote organisaties zoals Balie ProvincieAntwerpen, internationale spelers zoals WTS Global en sinds kort ook accountants de afgelopen vier jaar hun vertrouwen in onze software. Interesse om ook het rendement van uw kantoor te vergroten? Boek dan eenvoudig een demo via onzewebsite!

 

Artuur Engelen

Artuur Engelen

As a Customer Success Hero and knowledge expert, Artuur plays a crucial role in supporting customers in making the most of Knowlex. Knowledge Management is his passion and he likes to turn this passion into impact for professionals.