VGD
+

VGD

"Knowlex loste bij VGD niet alleen een zeer acute nood in, het is een onmisbaar professioneel hulpmiddel geworden. De vlotte implementatie in alle afdelingen toont aan dat Knowlex uitermate schaalbaar is." Anthony Meul, vennoot VGD.

Succesverhaal met

VGD

In 2020 stond VGD voor een grote uitdaging: hoe maak je kantoorexpertise toegankelijk voor honderden thuiswerkende medewerkers? Wat begon met een Knowlex-implementatie binnen de Tax-afdeling, groeide tijdens de pandemie uit tot een schaalbare oplossing voor het hele kantoor.

Dankzij digitale onboarding, een sterke focus op innovatie en vervolgens een uitgebreide ondersteuning door middel van training, audits en bijsturing werd kennisbeheer een strategische pijler binnen VGD. Dit verhaal laat zien hoe technologie en gerichte ondersteuning samenkomen om efficiëntie en consistentie te waarborgen, zelfs in uitdagende tijden.

Hoe VGD Accountancy van start ging: schaalbaarheid als essentie

Na een eerdere implementatie binnen tax versnelde de pandemie begin 2020 alles. Anthony Meul, vennoot bij VGD, realiseerde zich al snel dat de schaalbaarheid van Knowlex essentieel was om honderden medewerkers effectief te ondersteunen bij de nieuwe realiteit van ‘thuiswerken’. Hoe kon de schat aan kantoorexpertise, die normaal gesproken op de werkvloer 'ergens' beschikbaar was, toegankelijk blijven voor medewerkers die – zeker tijdens de pandemie – overal verspreid zaten?

Alle medewerkers kregen toegang tot Knowlex en er werd een zelfs een ‘coronagroep’ aangemaakt waarop alle interne informatie werd verzameld rond de maatregelen die de overheid destijds nam, zodat adviseurs dezelfde boodschap konden brengen naar de klanten. Ondanks de restricties van die tijd – waarin fysieke bijeenkomsten uit den boze waren – werd de onboarding een succes dankzij een intensieve digitale ondersteuning.

Kennisbeheer als strategische pijler: (veel) meer dan technologie

De samenwerking tussen VGD en Knowlex is een schoolvoorbeeld van hoe een organisatie het volledige potentieel van haar interne expertise kan benutten. Door te investeren in een sterk kennisbeheerssysteem en maximale ondersteuning inzake kennisbeheer blijft VGD niet alleen flexibel in een veranderende wereld, maar ook consistent in haar kwaliteit en efficiëntie.

De technologie is hierbij belangrijk, maar de expertise inzake kennisbeheer – gaande van training, audits en bijsturing – is minstens even cruciaal om de interne kennis van VGD maximaal te laten renderen. Deze case laat zien dat kennisbeheer geen statisch proces is, maar een dynamische en strategische investering die organisaties in staat stelt om te excelleren – vandaag én morgen.