De implementatie van Knowlex is cruciaal en bestaat uit drie eenvoudige stappen om het intern kennisbeheer van uw kantoor vorm te geven.
In de eerste fase bepalen we samen hoe de Knowlex-omgeving eruit komt te zien. Samen met enkele medewerkers uit uw team brengen we processen en noden in kaart. Vervolgens bouwen wij op basis van deze input een omgeving op maat.
Tijdens de structuurmeeting, die ongeveer één uur in beslag neemt, bepalen we fundamentele structuurelementen zoals onder meer groepen, tags en categorieën.
Op basis van de elementen die aan bod komen in de structuurmeeting bouwt ons team in geen tijd een Knowlex-omgeving. Deze ruimte is volledig op maat van het kantoor.
Vooraleer we overgaan naar een volgende fase, presenteren we de gebouwde Knowlex-omgeving en wisselen we feedback uit om eventuele aanpassingen door te voeren.
Wanneer de omgeving klaar is zorgen wij voor de onboarding van uw medewerkers. Tijdens deze training begeleiden wij uw team ook bij het importeren van documenten zodat de omgeving meteen gebruiksklaar is.
We presenteren de inlogprocedure aan alle medewerkers. Iedereen krijgt bovendien een persoonlijke account en heeft onmiddellijk toegang tot de Knowlex-omgeving.
Naast een persoonlijke account krijgen alle medewerkers een training. Ons team deelt best practices, eigen expertise en geeft toelichting rond de belangrijkste functionaliteiten.
Onze experts begeleiden de medewerkers tijdens deze sessie tevens bij het opladen van documenten. Ook nadien zijn wij steeds beschikbaar om het opladen te faciliteren.
Een kennisplatform is pas waardevol als het actief gebruikt wordt. Daarom ondersteunen we ook in het verlengde van de implementatie uw team. Door middel van praktische tips, systematische monitoring en een audit integreren wij Knowlex maximaal binnen uw kantoorcultuur.
Wij delen de eerste weken systematisch ondersteunende documenten in de Knowlex-omgeving zelf, en korte boodschappen met praktische tips via de 'blauwe knop'.
Onze experts monitoren - zeker tijdens de eerste maanden - intensief het gebruik binnen uw kantoor, rapporteren dit en sturen onmiddellijk bij indien nodig.
Enkele maanden na de onboarding delen wij onze inzichten omtrent het gebruik. Op deze manier verwerven kantoren inzicht in het individuele- én collectieve gebruik van Knowlex.
Laat ons u in 30 minuten tonen hoe Knowlex uw kennisdeling transformeert.