Koppeling tussen Knowlex en Cicero is live: “Inspelen op steeds groter wordende vraag”
Kantoren beschikken over diverse softwarepakketten, die elk beantwoorden aan zeer specifieke noden. Deze gespecialiseerde systemen opereren in veel gevallen los van elkaar. Dit zorgt op zijn beurt voor heel wat tijd- en energieverlies bij professionals. Knowlex en Cicero slaan daarom de handen in elkaar en stemmen vanaf heden administratieve processen en kennisbeheer naadloos op elkaar af.
Software als middel, een efficiënter kantoor als doel
Kantoren of bedrijven beschikken vandaag de dag vaak over verschillende softwarepakketten die elk een zeer specifieke nood verhelpen. Een pakket voor boekhouding, een specifieke tool voor het kennisbeheer of eenprogramma ter ondersteuning van de planning, … voor elk probleem wordt een gepaste oplossing geboden. In veel gevallen zijn deze uiteenlopende programma’s niet - of in het beste geval slechts beperkt - op elkaar afgestemd, waardoor medewerkers heel wat tijd en energie verloren zien gaan met het overzetten van cruciale input van pakket 1 naar pakket 2 ( en 3).
Het beste van verschillende systemen samenvoegen levert dan ook enkel voordelen op voor de betrokken partijen. Kantoren plukken de vruchten van systemen die naadloos op elkaar aansluiten en elkaar onderling versterken, maar ook de ontwikkelingskost van de softwareleveranciers wordt uitgespaard. Daarbovenop versterken de systemen elkaar en profileren deze zich als klantvriendelijk. Een beperkte inspanning met maximale return voor iedereen.
Inspelen op toenemende vraag
“We kregen al geruime tijd feedback van onze klanten waarin ze aangeven te beschikken over diverse softwarepakketten die los van elkaar opereren. Dat zorgt voor frustraties en tijdverlies. Wij besloten om proactief verschillende leveranciers aan te speken en waren dan ook blij dat de mensen van Cicero enthousiast reageerden toen wij de vraag stelden om een koppeling aan te maken. “ aldus Nico Del Rio van Knowlex.
Knowlex zet dan ook vol in op samenwerking met andere partijen gaat Nico Del Rio verder: “Wij zijn momenteel in gesprek met enkele leveranciers om onze klanten zoveel mogelijk opties te bieden op dat vlak. Ons development – team ontwikkelde bovendien een tool waardoor partijen zélf in de mogelijkheid zijn om, zeer eenvoudig, dergelijke koppeling aan te maken.
Een soortgelijk verhaal bij Cicero en Kristof De Neys van Cicero: “ Wij zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking zowel voor beide betrokken partijen als voor onze klanten een absolute meerwaarde vormt. Wij vermijden, net als Knowlex, een volledige ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten en beantwoorden aan de actuele noden die bij onze klanten naar voren komen”.
Grote meerwaarde voor gebruikers
Gebruikers kunnen dankzij deze koppeling met één druk op de knop een document vanuit Cicero toevoegen aan de interne kennisbibliotheek van het kantoor. Binnen deze Knowlex-omgeving is alle kennis van het kantoor full-tekst doorzoekbaar. Gescande rechtspraak, adviezen in mails of documentatie van opleidingen worden zo toegankelijk én doorzoekbaar voor alle medewerkersvan het kantoor.
Kantoren die interesse hebben om de mogelijkheden van deze koppeling te ontdekken kunnen via de website van Knowlex eenvoudig een demo-voorstelling aanvragen. Knowlex voorziet voorstellingen zowel op locatie als online, afhankelijk van de wens van het kantoor.